plecach-fit22.pl

Korzyści Z Witaminy D

Korzyści Z Witaminy D Witamina słońca

Witamina d jest czasami nazywany „witaminą słońca”, bo on wyprodukowany ze skóry w odpowiedzi na światło słoneczne. witamina soluble w rodzinie związków zawierających witaminy d-1, d-2, d-3.

Twój organizm wytwarza witaminę d w naturalny sposób, gdy jest narażony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. można również uzyskać przez niektóre produkty spożywcze i Suplementy diety, aby zapewnić odpowiednie poziomy witaminy we krwi.

witamina d ma kilka ważnych funkcji. chyba najważniejsze jest to, że reguluje przyswajanie wapnia i fosforu, i przyczynia się do normalnego funkcjonowania układu odpornościowego. uzyskać wystarczającą ilość witaminy d jest ważny dla prawidłowego wzrostu i rozwoju kości i zębów, a także lepszą odporność na niektóre choroby.

Jeśli twoje ciało nie dostać wystarczająco dużo witaminy d, ryzyko wystąpienia nieprawidłowości kości, takich jak kości są miękkie (osteomalacji) lub kruche kości (osteoporoza).

oto trzy z najbardziej niesamowitych korzyści witaminy d.

1. witamina d walczy z chorobą

Oprócz swoich podstawowych zalet, badania pokazują, że witamina d może odgrywać rolę w:

zmniejszyć ryzyko zachorowania na stwardnienie rozsiane, według badań z 2006 roku, opublikowanego w journal of the american medical association
zmniejszyć prawdopodobieństwo zachorowania na choroby serca, według danych z 2008 wyniki, opublikowane w obsłudze
aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na grypę, według danych z 2010 r. badanie opublikowane w american journal of clinical nutrition

2. witamina d zmniejsza depresję

Korzyści Z Witaminy D

Badania wykazały, że witamina D może odgrywać ważną rolę w regulacji nastroju i zapobiegać depresji. w niedawnym badaniu, naukowcy odkryli, że ludzie z depresją, które otrzymywały suplementy witaminy d ulepszenie w ich objawach.

W innym badaniu, osoby z fibromialgią, naukowcy odkryli, że niedobór witaminy d jest bardziej powszechne w tych, którzy również odczuwałem niepokój i depresja.

3. witamina d zwiększa utraty wagi

Rozważyć dodanie suplementów witaminy d w diecie, jeśli próbujesz schudnąć, lub zapobiec chorobie serca. można znaleźć szeroki wybór suplementów witaminy D w amazon.com. .

w jednym z badań, ludzie, którzy biorą codziennie wapń i witamina d oprócz może stracić na wadze, niż ludzie, którzy korzystali z placebo suplementy. naukowcy podkreślają, że dodatek wapnia i witaminy D, ma efekt tłumienia apetytu.

w innym badaniu, osoby z nadwagą, którzy brali codziennie oprócz witaminy d, są one poprawiły swoje wskaźniki ryzyka dla kierowej choroby.

Uwaga pytanie-oferta

Wiele czynników może mieć wpływ na zdolność uzyskać wystarczającą ilość witaminy d przez światło słoneczne. czynniki te obejmują:

znajdując się w strefie wysokiego zanieczyszczenia
używać sunscreen
spędzać więcej czasu w domu
żyją w dużych miastach, gdzie budynki blokować światło słoneczne
z ciemną skórą. (wysoki poziom melaniny, tym mniej witaminy d, twoja skóra może wchłonąć.)
czynniki te przyczyniają się do niedobór witaminy d, coraz większa liczba ludzi. dlatego ważne jest, aby uzyskać niektóre z twoich witaminy d ze źródeł w dodatku do światła słońca.

objawy niedoboru witaminy d u osób dorosłych jest:

zmęczenie, bóle i ogólne złe samopoczucie
nogi ciężkie bóle lub osłabienie mięśni, co może spowodować trudności przy wchodzeniu po schodach lub wstać z podłogi, lub na niskie krzesełko, lub w wyniku chodzić z chodu na biegunach
złamania stres, w szczególności w nogi, biodra i miednicy
lekarze mogą zdiagnozować niedobór witaminy D, wykonując prosty test krwi. jeśli masz niedobór, lekarz może przepisać rentgenowskie, aby sprawdzić wytrzymałość kości.

jeśli diagnozują z niedoborem witaminy D, lekarz, prawdopodobnie, zaleca się codzienne przyjmowanie suplementów witaminy D. jeśli masz poważny deficyt, możesz zamiast tego zaleca wysokie dawki witaminy D, tabletek lub płynu. należy również upewnić się, aby uzyskać witaminy d przez światło słoneczne i produkty, które można jeść.

Pokarmowe źródła witaminy d

Niewiele produktów spożywczych zawierają witaminy d, naturalnie. z tego powodu, niektóre produkty wzmocniona. oznacza to, że witamina d został dodany. produkty, które zawierają witaminy d, są:

Korzyści Z Witaminy D

łosoś
sardynki
żółtko
krewetki
wzbogaconego mleka)
zboża (wzbogacony)
kefir (wzbogacony)
sok pomarańczowy (wzbogacony)
to może być trudne, aby uzyskać wystarczającą ilość witaminy d codziennie, przez oddziaływanie słońca i jedzenie we własnym zakresie, tak, że przyjmowanie suplementów witaminy d może pomóc.

Ile trzeba?

Tam były pewne spory o ilości witaminy d, niezbędnych dla zdrowej funkcji. niedawny badanie sugeruje, że potrzebujesz więcej witaminy d po każdej myśli. stężenie normalne poziomy idą od 50 do 100 mikrogramów na decylitr. w zależności od twojego poziomu w krwi, być może potrzebują więcej witaminy d.

instytut żywności i nauk rolniczych raporty, nowe rekomendacje na podstawie jednostek międzynarodowych (ius) w dzień. ius-jest to standardowy typ pomiaru dla Leków i witamin. ius pomaga specjalistom określić, zalecana dawka, toksyczność i brak poziomów dla każdego człowieka.

Interfejs użytkownika to nie to samo dla każdego rodzaju witaminy. interfejs użytkownika jest określona ilość substancji, która daje efekt w swoim ciele. zaleca ius witaminy d jest:

dzieci i młodzieży: 600 IU
osoby dorosłe w wieku do 70 lat: 600 IU
dorośli w wieku powyżej 70: 800 iu
kobiety w ciąży lub karmiące: 600 IU

Scroll To Top